”It’s certainly better to look dumb and learn than to keep quiet and stay uninformed. It’s called the courage to learn”(N.Merchant: The New How) Uuden, innovatiivisen ja voittavan strategian [...]
Kirjoittaja: Futuristi, tutkija ja tohtori Tuomo Kuosa Tällä hetkellä näkemämme maailman myllerrys ei johdu pelkästään Trumpista ja hänen seuraajiensa vastuuttomasta politiikasta, joka tulisi [...]
Yrityksissä pohditaan yllättävän vähän muita myyntiin vaikuttavia trendejä. Ehkä johtuen siitä, että teknologian kehittyminen on konkreettista, ja sen vaikutukset omiin toimintatapoihin on helppo [...]
Kannattava kasvu lienee yritysten universaalein tavoite. Henkilöstö näkee nopeasti kasvavissa yrityksissä paremmat kehittymis- ja palkitsemismahdollisuudet, ja toimittajat taas suosivat [...]
Yrityksissä sorrutaan helposti yleisiin helmasynteihin 🔴 Tavoitteet jäävät liian ylätasoisiksi 🔴 Tavoitteet eivät vastaa strategiaa, ja ohjaavat tekemään vääriä asioita 🔴 Tavoitteet lyödään [...]
Pitkäaikaiset asiakassuhteet ovat yritykselle arvokkainta pääomaa. Ne varmistavat turvallisen ja tasaisen tulovirran, ja asiakkaan odotukset ja toiveet tunnetaan hyvin. Vai tunnetaanko? Onko [...]
Markkinatiedon ja ennakoinnin maailmassa kriittinen painopiste on ympäristön muutosten seurannassa. Tällä pyritään varmistamaan muutosten tunnistaminen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Yksi [...]
Tulevaisuuden ennakointi on ennakointimenetelmiin ja tulevaisuudentutkimukseen perustuvaa hyödynnettävää tietoa, joka auttaa ymmärtämään mahdollisia tulevaisuuden kehityskulkuja ja niiden [...]
Harvard Business Review pohtii artikkelissaan ”AI Can (Mostly) Outperform Human CEOs (26.9.2024)” tekoälyn potentiaalia jopa korvata toimitusjohtajan tehtävät. Vaikka tekoäly saattaa [...]