”Yrityksemme keskeiset arvot ovat asiakaslähtöisyys, rehellisyys ja innovatiivisuus” Kuulostaako tutulta? Ovatko nämä myös teidän yrityksenne arvolupaukset? Luultavimmin listalle on [...]
Muutoksesta on tullut markkinoille pysyvä tila. Toimialat kehittyvät vauhdilla, eikä tahdissa meinaa pysyä. Yritysten olemassaolon edellytyksenä on nyt enemmän kuin koskaan löytää uusia tekemisen [...]
Epookkimuutos blogisarjan 2. osa. Kondratieffin pitkät ja lyhyet syklit sekä muut makrohistorialliset teoriatTuomo Kuosa Maailman kenties tunnetuin makrohistorioitsija on venäläinen [...]
Suurimmat haasteet yrityksille syntyvät asioista, jotka on jätetty huomiotta – eli kysymyksistä, jotka on unohdettu kysyä. Johtajan yksi tärkeimpiä tehtäviä on tuoda esiin tietoa, näkemyksiä, [...]
Kiinnostuin volitiosta ”Systemic Business Coach”-opintojeni kautta. Asia on periaatteessa hyvin yksiselitteinen ja itsestään selvä, mutta siitä yllättävän vähän puhutaan työelämässä. Johtajille [...]
”It’s certainly better to look dumb and learn than to keep quiet and stay uninformed. It’s called the courage to learn”(N.Merchant: The New How) Uuden, innovatiivisen ja voittavan strategian [...]
Kirjoittaja: Futuristi, tutkija ja tohtori Tuomo Kuosa Tällä hetkellä näkemämme maailman myllerrys ei johdu pelkästään Trumpista ja hänen seuraajiensa vastuuttomasta politiikasta, joka tulisi [...]
Yrityksissä pohditaan yllättävän vähän muita myyntiin vaikuttavia trendejä. Ehkä johtuen siitä, että teknologian kehittyminen on konkreettista, ja sen vaikutukset omiin toimintatapoihin on helppo [...]
Kannattava kasvu lienee yritysten universaalein tavoite. Henkilöstö näkee nopeasti kasvavissa yrityksissä paremmat kehittymis- ja palkitsemismahdollisuudet, ja toimittajat taas suosivat [...]
Yrityksissä sorrutaan helposti yleisiin helmasynteihin 🔴 Tavoitteet jäävät liian ylätasoisiksi 🔴 Tavoitteet eivät vastaa strategiaa, ja ohjaavat tekemään vääriä asioita 🔴 Tavoitteet lyödään [...]